Beneficiile vieții spirituale în dezvoltarea copiilor

APOR Vrancea are bucuria de a-l avea din nou invitat pe părintele diacon Sorin Mihalache din Iaşi care va susţine conferinţa „Beneficiile vieţii spirituale în dezvoltarea copiilor”.

Sala Balada Focșani
Joi, 21 aprilie 2016, ora 18.00

beneficii copii

Părintele diacon Sorin Adrian Mihalache este licenţiat în matematică (Universitatea „Al. I. Cuza“ din Iaşi) şi în teologie ortodoxă şi din anul 2010 este doctor în Filosofie al Universităţii „Al. I. Cuza“ din Iaşi, cu teza „Dimensiunea cosmică a persoanei“. Are studii de master în filosofie, psihologie, fizică teoretică şi teologie ortodoxă. Este cadru didactic la Facultatea de Teologie din Iaşi, Secretar General al Centrului pentru Cercetări Interdisciplinare Avansate în Religie şi Ştiinţă (Univ. „Al. I. Cuza“ Iaşi) şi preşedinte al Asociaţiei pentru dialogul între Teologie şi Ştiinţă în România, sucursala Iaşi.

Este tatăl a trei copii şi are şi o bogată activitate în domeniul formării părinţilor de copii în spiritul învăţăturilor filocalice, valorificând în acelaşi timp cele mai noi descoperiri din domenii precum psihologia dezvoltării personale sau neuroştiinţele vieţii spirituale.

De-a lungul timpului a susţinut numeroase conferinţe şi a condus ateliere pentru formarea părinţilor printre care amintim: conferinţele în cadrul programului “Ai copil. Învaţă să fii părinte.”, “Atelier despre inteligenţa spirituală a copiilor”, “Cum să dezvolt inteligenţa copilului meu?” sau “Cum să antrenăm atenţia copiilor noştri?”.

După întâlnirea de anul trecut, primită cu multă bucurie de focşăneni, îl aşteptăm şi în acest an, cu mult interes, pe părintele Mihalache pentru un dialog despre dezvoltarea inteligentă a copiilor noştri, un dialog la care vă invităm pe toţi cu mult drag, să participaţi!

Asociaţia „Părinţi pentru Ora de Religie” (APOR) este o organizație non-guvernamentală independentă, apolitică și fără afiliere confesională, formată din părinţi cu profesii diferite, printre care avocaţi, notari, jurnalişti, profesori, ingineri. Scopul principal al Asociaţiei este acela de a susţine şi îmbunătăţi predarea Religiei în şcoală prin susţinerea şi promovarea valorilor religioase atât în rândul elevilor, cât şi în cel al părinţilor.

Constituită pentru început la nivel central, Asociaţia a început înființarea de filiale şi la nivel judeţean, pentru a putea sprijini în mod real predarea Religiei în întreaga ţară.

Textul programatic al APOR conţine următoarele 10 puncte:
– Toţi părinţii vor să ofere ce este mai bun copiilor lor. Este dreptul părintelui să aleagă ce tip de educaţie vor avea copiii lui. Tot el, părintele, ştie că Dumnezeu este prietenul şi sprijinitorul care nu dezamăgeşte.
– Ora de Religie formează caracterul, completează dezvoltarea copilului şi îl ajută să relaţioneze mai bine cu ceilalţi.
– Scopul orei de Religie este de a-i familiariza pe elevi cu elementele fundamentale ale propriei credinţe religioase, de a le oferi o introducere în studiul celorlalte mari religii ale lumii, precum şi de a-i ajuta să înţeleagă dimensiunea spirituală, culturală, istorică şi morală a fenomenului religios.
– Ora de Religie contribuie semnificativ la depăşirea ignoranţei religioase care poate constitui un factor al generării intoleranţei religioase şi culturale, al unor atitudini şi tendinţe reducţioniste şi extremiste.
– Studiul Religiei, ora de Religie însăşi, este un reper în viaţa copiilor, insuficient valorificat în familie și în societate.
– Asociaţia Părinţi pentru Ora de Religie îşi propune să fie aproape de părinţi, apărători ai celor care sunt interesaţi de educaţia complexă, completă şi de calitate a copiilor. Educaţia, inclusiv cea religioasă, se face în şcoală în toate ţările Europei. În unele țări, precum Germania, Austria, Irlanda, Italia, Croaţia sau Grecia, programa prevede câte două ore de Religie pe săptămână.
– Susţinem o educaţie integrală, care presupune, pe lângă latura morală, estetică, tehnologică, şi o componentă religioasă. Educaţia fără religie înseamnă şcoală fără suflet, neam fără Dumnezeu şi fără identitate.
– Familia, Şcoala şi Biserica tind adesea să-şi delege reciproc responsabilitatea pentru educarea copiilor. Ora de Religie poate constitui un liant între cei trei factori educativi.
– Ora de Religie face parte din istoria și identitatea poporului român, Biserica fiind primul loc de educație în istoria noastră. Școala românească a avut încă de la început între materiile de bază ora de Religie.
– Ora de Religie dă un plus de valoare educației din familie.

© 5Focsani